Faktury cykliczne są to dokumenty generowane automatycznie przez system Bizin na podstawie wzorców w określonych wcześniej odstępach czasu.
System umożliwiający wystawianie takich dokumentów znacznie upraszcza zarządzanie Kontrahentami, którym świadczone są usługi cykliczne lub abonamentowe, wymagające naliczania opłaty w stałych odstępach czasu przez zadany czas. Wygenerowane faktury posiadają automatycznie nadawaną numerację zgodną z ustawieniami w systemie oraz mogą być automatycznie wysłane na skrzynkę mailową kontrahenta.
Aktywowanie automatu jest bardzo proste i wymaga jedynie wskazania dokumentu wzorcowego, na podstawie którego będzie generowany cyklicznie dokument. Dalszy proces jest całkowicie automatyczny i nie wymaga od użytkownika żadnego nadzoru. Wzorcem może być większość dokumentów przychodowych wystawianych w systemie Bizin np. faktura, rachunek, faktura proforma, zamówienie.
Metoda "dokumentu wzorcowego" jest dużym atutem naszego systemu, ponieważ nie ogranicza ona ilości pozycji na wystawianych cyklicznie dokumentach (faktury automatyczne online).
Wzorcem może być większość dokumentów z systemu Bizin. Preferowanym rozwiązaniem jednak jest użycie zamówienia i na jego podstawie aktywowanie automatu.
Sposób dodawania nowego zamówienia został już wcześniej opisane i można go znaleźć na naszej stronie w artykule: Jak dodać nowe zamówienie
Uwaga.Dokument wzorcowy nie może posiadać pozycji magazynowych. Warunek taki został wprowadzony ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że wskazany we wzorcu towar będzie dostępny przez cały zaprogramowany okres działania.
Aktywowanie automatu
Aby aktywować automat wystarczy w widoku "Edycji dokumentu" wzorcowego wcisnąć przycisk "automat" dostępny w górnym menu.
Po kliknięciu powinien pojawić się widok kreatora wystawiania dokumentów cyklicznych
Pokazana powyżej konfiguracja oznacza, że system wystawi 12 faktur co jeden miesiąc zaczynając od 31 maja 2023 roku. Wciśnięcie przycisku "Zapisz" i potwierdzenie komunikatu kontrolnego aktywuje automat.
Dodatkowo zaznaczona została opcja wysłania przez system informacji o wystawieniu ostatniego dokumentu i tym samym zakończeniu działania automatu oraz automatycznego przesłania dokumentu bezpośrednio po wystawieniu do kontrahenta.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Podczas wystawiania kolejnych dokumentów mogą zostać wykorzystane mechanizmy pozwalające na bieżąco kontrolować ceny i nazwy pozycji pochodzących ze słownika "Wzorcowe usługi" lub wpisów jednorazowych. Kontrola taka może się odbywać poprzez odpowiednie ustawienie parametru "reguła wzorcowych usług".
Zamówienie z ustawionym automatem prezentowane jest na liście: "Zamówienia” -> “Rejestr zamówień" z dodatkową ikonką symbolizującą cykliczność:
Prezentacja i kontrola wystawiania
Wystawione przez automat dokumenty cykliczne prezentowane są w systemie w ten sam sposób jak standardowe dokumenty i możemy je odnaleźć w widoku: “Zamówienia” -> “Rejestr zamówień”
W filtrach znalezionych dokumentów dostępna jest opcja "cykliczne" po zaznaczeniu której prezentowane są jedynie dokumenty cykliczne wzorcowe jak i te wystawione na ich podstawie.
Automatyczna podmiana tagów "Smart Tags"
System podczas generowania dokumentu na podstawie wzorca może automatycznie podmieniać fragmenty tekstu w treści pozycji znajdujących się na liście. Jeśli np. w nazwie usługi na dokumencie wzorcowym, dodamy jeden z dostępnych znaczników, automat na każdym dokumencie wystawionym na podstawie tego wzorca podmieni znaczniki zgodnie z zaprogramowanym działaniem.
Znaczniki są to słowa ujęte w klamerki {}, które podczas generowania dokumentów przyjmują określone wartości.
Przykład
"Opieka informatyczna i serwisowa miesiąc: {MIESIAC_TEKST} {ROK}"
Treść na dokumencie podczas generowania dokumentu cyklicznego zostanie podmieniona na:
"Opieka informatyczna i serwisowa miesiąc: luty 2016"
Uwaga. Automat podmienia znaczniki biorąc pod uwagę aktualną podczas generowania każdego dokumentu datę.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
Bardzo intuicyjny oraz łatwy w obsłudze program. Rewelacyjna jest możliwość importowania dokumentów do biura rachunkowego.
48 359
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.