Allegro - jest to największy portal aukcyjny w Polsce i z tego powodu nie mogło zabraknąć kompleksowej integracji z nim w naszym systemie Bizin. Integracja umożliwi Ci zarządzanie i planowanie wszystkiego co jest związane ze sprzedażą na tym portalu. Za pomocą Bizin obsługa aukcji jest bardzo prosta. Wystawisz masowo faktury. Sprzedaż zdejmie Ci automatycznie z magazynu towar. W jednym miejscu obsłużysz wiele kont na Allegro. Poniżej znajdziesz pełny opis tego co potrafi nasza integracja.
Pełna lista możliwości integracji Allegro w Bizin
- obsługa wielu kont na Allegro
- wystawianie faktur z produktem oraz kosztami wysyłki (możliwość pobierania towaru bezpośrednio z magazynu),
- wystawianie paragonu jeśli klient nie życzy sobie faktury,
- wysłanie dokumentu zakupu do klienta poprzez system Allegro,
- synchronizacja ilości produktów w aukcjach ze stanem magazynu w Bizin
- oznaczanie dokumentów znacznikami w celu łatwej identyfikacji,
- pobieranie formy płatności,
- powiązanie faktury w systemie Bizin z zamówieniem w Allegro,
- wyświetlanie pełnych informacji o zamówieniu wraz z danymi o kupującym, czy chce fakturę, statusie, zamówionym produkcie lub produktach, wartości itp.,
- zmianę statusu zamówienia w Allegro,
- wysyłanie informacji o zmianie statusu zamówienia,
- odczytywanie i dodawanie do Allegro numer listu przewozowego dla danego zamówienia,
- wysyłanie mail z informacją o zmianie statusu do klienta.
- podgląd i wyszukiwanie wszystkich aukcji przypisanych do konta na Allegro
Wprowadzenie
Bizin - program do faktur i magazynu jest nowoczesnym systemem udostępniającym wiele przydatnych integracji z istniejącymi na rynku dostawcami usług dla biznesu. Jedną z nich jest darmowa integracja z systemem Allegro.
Dynamiczny rozwój branży e-commerce i ewolucja przyzwyczajeń klientów sprawiają, że obecnie sprzedaż online zyskuje na popularności. Aby dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów w Internecie warto wykorzystać niezwykły potencjał platformy sprzedażowej Allegro. Allegro to obecnie największa platforma sprzedażowa online w Polsce, która nieustannie się rozwija i wprowadza rewolucyjne zmiany na wielu płaszczyznach równocześnie.
Aby dostosować się do nowych zasad i wykorzystać maksymalnie wszelkie nowinki, usprawniające sprzedaż na Allegro wdrożyliśmy w systemie Bizin pełną integracje portalu. Nasze rozwiązanie daje wiele możliwości i nie ukrywamy, że jest doskonałym narzędziem do zażądania zamówieniami z tego kanału sprzedaży.
UWAGA: Nasza integracja nie wymaga dodatkowych opłat. Wystarczy opłacony abonament Premium.
Poniżej przedstawiamy instrukcję krok po kroku jak poprawnie wykonać połączenie konta w Allegro z kontem w Bizin.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
- Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
- Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
- Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
- Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Przetestuj darmowy program do fakturowania!
Rejestracja nowej aplikacji w Allegro
Po zalogowaniu do konta Allegro należy wywołać link https://apps.developer.allegro.pl/ a następnie kliknąć w przycisk: "ZAREJESTRUJ NOWĄ APLIKACJĘ". Następnie wypełniamy formularz zgodnie ze screenem poniżej:

Uwaga: Proszę zwrócić szczególną uwagę na adres URL do przekierowania, który należy przepisać bez błędu: https://system.bizin.pl/allegroCallback.php
Po dodaniu powinna pojawić się na liście zarządzanych aplikacji w "Allegro Developer Apps" nowa aplikacja o nazwie: Bizin.pl

Minimalne wymagane uprawnienia do działania integracji pokazane są na obrazie poniżej

Rejestracja integracji w Bizin
Spisujemy wartości z kolumn: "Client ID" oraz "Client Secret". Następnie logujemy się do systemu Bizin i przechodzimy do miejsca: "moje konto => Konfiguracja => Dodatki i integracje". Po kliknięciu przycisku:

Powinien pojawić się widok ustawień aplikacji z formatką do wpisania wcześniej zapisanych danych.

Po wpisaniu danych oraz kliknięciu w przycisk "Zapisz ustawienia aplikacji Allegro" pojawi się ekran jak poniżej.

Ostatnią czynnością jaką należy wykonać jest kliknięcie w przycisk: "Zaloguj aplikację Bizin w Allegro". Poprawnie wykonana czynność powinna zakończyć się przekierowaniem na stronę główną systemu Bizin, co kończy procedurę rejestracji
Konfiguracja pluginu
Po wykonanej poprawnie rejestracji możemy skonfigurować działanie pluginu. W tym celu przechodzimy w miejsce: "moje konto => Konfiguracja => Dodatki i integracje" i klikamy w zakładkę: "Ustawienia aplikacji".

Pola do ustawienia:
- Nazwa sklepu - W przypadku gdy mamy skonfigurowane w Bizin kilka sklepów każdy z nich może mieć przypisaną inną nazwę. Pomaga to w wyborze właściwego kontekstu pracy.
- Znacznik dokumentu PL - Znacznik na dokumencie dla klientów z Polski. W połączeniu z parametrem konfiguracyjnym: Osobna numeracja faktur w zależności od przypisanego znacznika można stworzyć oddzielne serie numeracyjne. Nowe znaczniki można dodawać w systemie w miejscu: Ustawienia / Moje konto => Słowniki zakładka: Znaczniki dokumentów
- Znacznik dokumentu spoza PL - Znacznik na dokumencie dla klientów spoza Polski. W połączeniu z parametrem konfiguracyjnym: Osobna numeracja faktur w zależności od przypisanego znacznika można stworzyć oddzielne serie numeracyjne. Nowe znaczniki można dodawać w systemie w miejscu: Ustawienia / Moje konto => Słowniki zakładka: Znaczniki dokumentów
- Zagraniczny auto VAT - Jeśli klient jest spoza Polski (np. z Czech), system postara się automatycznie dobrać poprawną dla danego kraju stawkę VAT na dokumencie sprzedaży.
- Awaryjna stawka VAT - Jeśli w zamówieniu nie zostanie odnaleziona stawka VAT, do poszczególnych pozycji lub ceny transportu, zostanie nadana wartość z tego pola.
- Sugeruj wysyłkę faktury - podczas wystawiania dokumentu sprzedaży do zamówienia pojawia się okno z pytaniem czy przesłać wystawiony dokument do Allegro. Domyślnie będzie zaznaczona wybrana w tym miejscu opcja.
- Wyszukiwanie pozycji - na allegro w wystawianej aukcji można oznaczyć towar numerami: EAN lub produktu. Na ich podstawie można podczas wystawiania faktur wyszukiwać towar z magazynu i dodawać go do dokumentu. Daje to możliwość synchronizacji towaru na magazynie ze sprzedażą. UWAGA: Jeśli nie automat nie znajdzie towaru doda pozycję jako: "dowolny wpis".
- Data dost. / wyk. usługi - można wybrać jaka ma być data na wystawionym do zamówienia dokumencie. Możliwości: "aktualna" lub "z zamówienia"
- Informuj o użytkowniku - Powoduje umieszczenie informacji o użytkowniku (nazwa konta) na wydruku dokumentu sprzedaży.
Praca z pluginem
Po poprawnej konfiguracji możemy przejść do realizacji zamówień. W tym celu należy przejść w miejsce: "Menu => Sprzedaż => Wystaw dokument" a następnie klikamy w zakładkę: "Import"

Następnie klikamy w logo: "allegro"

Przejście do widoku zamówienia odbywa się po kliknięciu w identyfikator wybranego zamówienia.

W tym widoku możemy wystawić dowolny dokument sprzedaży jaki jest dostępny dla danego typu podmiotu oraz przesłać go do Allegro.

W tym samym miejscu możemy również zmienić status zamówienia w systemie Allegro klikając w przycisk aktualnego statusu.

W tym samym miejscu możemy klikać w przycisk: "List przewozowy" dodać do zamówienia numer przesyłki oraz wysłać go do Allegro

Po poprawnym wystawieniu dokumentu na liście: "Menu => "Sprzedaż => Rejestr sprzedaży"

Praca z wieloma sklepami / kontami
Nasza integracja umożliwia w prosty sposób skonfigurowanie nieograniczonej ilości sklepów z systemu Allegro dzięki usłudze: "ALLEGRO - Multisklep". Pozwala ona na dodanie a następnie skonfigurowanie wielu kont. Wybór kontekstu pracy z kontem następuje poprzez listę w widoku integratora.

Integracja z magazynem w Bizin
Do poprawnego pobierania towaru z magazynu Bizin podczas realizacji zakupu niezbędne jest aktywowanie obsługi kodów EAN lub PN/SKU. Parametr ten dostępny jest po zalogowaniu w systemie w miejscu: "Ustawienia / Moje konto => Konfiguracja" grupa parametrów: "Magazyn => Oznaczenia towarów".

Teraz już tylko pozostaje w Ustawieniach konfiguracji zaznaczyć parametr: "Wyszukiwanie pozycji" na opcję: "z magazynu po EAN".

Tak skonfigurowana integracja jeśli podczas sprzedaży natrafi w magazynie Bizin na przypisany do aukcji kod EAN sprzed ten towar. Taka sprzedaż umożliwia utrzymywanie poprawnych stanów magazynowych w systemie oraz wykonywanie prawidłowych remanentów na życzenie księgowej lub Urzędu Skarbowego.
Oczywiście aby mechanizm zadziałał konieczne jest rejestrowanie / przypisywanie do towaru w Bizin oraz do aukcji w Allegro tych samych kodów EAN.
Prawidłowo sprzedany z magazynu towar w widoku dokumentu na liście pozycji powinien mieć przy nazwie ikonę magazynu:

Co zrobić gdy jeszcze nie mamy towaru na magazynie a chcemy wystawić fakturę
Nasz system potrafi obsłużyć i taką sytuację. Istnieje zaimplementowany mechanizm, który umożliwia wystawienie w takiej sytuacji dokumentu sprzedaży a jak towar do nas przyjdzie to można go będzie automatycznie zastąpić na dokumencie sprzedaży. Umożliwia to dbanie o poprawność stanów magazynowych w Bizin.
Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule: Jak sprzedawać towar, którego jeszcze nie ma na magazynie?
Synchronizacja stanów magazynowych z Bizin w aukcjach na Allegro
Integracja umożliwia również synchronizację / aktualizację ilości wystawionego na Allegro produktu ze stanami tego produktu w magazynie Bizin. W tym celu wystarczy przejść w widoku panelu integracji do zakładki: "Oferty" a następnie przy wybranej ofercie wcisnąć przycisk: "aktualizuj".