Jak sprzedawać towar, którego jeszcze nie ma na magazynie?
Nie masz jeszcze towaru na magazynie? To nic. Teraz możesz wystawić fakturę, zamówienie lub ofertę a jak towar przyjdzie to automatycznie zejdzie on z magazynu podczas wystawiania właściwego dokumentu sprzedaży.
Mechanizm jest prosty w użyciu i nie wymaga dodatkowych działań. W Systemie Bizin klasyczna sprzedaż polega na zdjęciu towaru z magazynu bezpośrednio podczas wystawiania faktury. Niestety nie zawsze jest to możliwe i dla takich przypadków zbudowany został opisywany mechanizm.
Gdy chcemy wystawić w systemie Bizin dowolny dokument (zamówienie, oferta, faktura itd.) z pozycjami, których jeszcze nie kupiliśmy lub nie chcemy żeby schodziły z magazynu, możemy dodać pozycję powiązaną z towarem. Taki wpis zostanie oznaczony na widoku dokumentu pomarańczową żarówką przed nazwą towaru. Poniżej przykład takiego wpisu.
Na tak oznaczonej pozycji jest zapisany wskaźnik do towaru. Taki wpis może zostać w przyszłości zastąpiony towarem - jeśli będzie takowy dostępny na magazynie.
Dzięki temu mamy szybką możliwość poprawnej rejestracji sprzedaży a w późniejszym czasie zastąpienie go towarem i w konsekwencji uzyskiwanie prawidłowego stanu magazynu oraz remanentu.
Aktywacja mechanizmu
W celu uzyskania opisanego powyżej efektu postępujemy identycznie jak przy wystawianiu standardowych dokumentów z tą różnicą, że w widoku edycji, towar nie dodajemy przyciskiem: "+magazyn" tylko poprzez dodanie nowej pozycji typu: "dowolny wpis". Po rozpoczęciu wpisywania nazwy w polu: "nazwa pozycji" powinna wyświetlić się lista znalezionych wpisów. Poniżej przykładowy widok:
Widzimy tu listę, w której każda pozycja poprzedzona jest ikonką. Jeśli jest to niebieski symbol magazynu, wybranie takiej pozycji spowoduje możliwość skopiowania danych i późniejsze przypisanie. Po wybraniu takiego wpisu system zapyta:
Odpowiedzenie na ten komunikat: "TAK" spowoduje aktywację mechanizmu. W analogiczny sposób postępujemy we wszystkich typach dokumentów w Bizin.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Wystawiony dokument powinien mieć przy pozycji pomarańczową żarówkę. W takim stanie można już go wydrukować klientowi. Gdy dostaniemy fakturę zakupu towaru, w widoku edycji wystarczy kliknąć w pomarańczowy symbol żarówki co powinno spowodować wyświetlenie przedstawionego poniżej komunikatu.
Odpowiedzenie na ten komunikat: "TAK" spowoduje próbę dopasowania towaru. Jeśli zostanie on znaleziony powinien pojawić się następujący komunikat:
Od teraz na dokumencie obok tej pozycji będzie już widoczny zmieniony symbol oznaczający pochodzenie z magazynu.
Czy ten mechanizm działa z integracjami?
Tak. Mechanizm ten działa również z integracjami. Jeśli np. mamy sprzedaż wykonaną na podstawie zamówienia z Allegro a opisana aukcja ma przypisany kod np. EAN to jeśli podczas wystawiania dokumentu taki towar nie zostanie odnaleziony to automatycznie zostaną przypisane do pozycji parametry z zamówienia np. kod EAN lub SKU itp. Po tych parametrach możemy później w trybie edycji takiego dokumentu odnaleźć i zastąpić takie pozycje towarem z magazynu. Poniżej przykładowy komunikat:
Podsumowanie
Jest to mechanizm opcjonalny i działa on w tle. Aktywuje się tylko w specyficznych sytuacjach opisanych powyżej. Daje jednak duże możliwości w sytuacjach wyjątkowych lub gdy nasz biznes wymaga wystawienia dokumentu klientowi a my nie posiadamy jeszcze dokumentu zakupu. Wykorzystanie go umożliwia w późniejszym terminie w prosty sposób zastąpić dowolny wpis towarem z magazynu i zachowanie poprawnych stanów magazynowych oraz wydruków remanentu.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
Profesjonalny system. Szczerze polecam.
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
48 358
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.