Potwierdzenie sald jest jedną z form inwentaryzacji która musi być przeprowadzona obowiązkowo raz w roku po to, aby porównać składniki aktywów i pasywów ze stanem faktycznym.
Potwierdzenie sald pozwala sprawdzić stan finansów danej firmy. Jest również przypomnieniem dla dłużników, którzy nie zapłacili za towar.
Potwierdzenie sald składa się z części A i części B. Część A kontrahent zatrzymuje, natomiast w części B musi potwierdzić zgodność salda lub zgłosić zastrzeżenia. Jeżeli potwierdzenie sald nie zostanie odesłane przez kontrahenta, to uważa się, że nie jest potwierdzone i wówczas saldo trzeba potwierdzić inną metodą ponieważ polski system prawny nie przewiduje tzw. milczącej akceptacji salda.
Istotną kwestią są również tzw. salda zerowe, czyli sytuacja, gdy wszystkie rozliczenia są zbilansowane i strony nie mają żadnych zobowiązań. W takiej sytuacji występują dwa rozwiązania. Jedno zakłada, że w takim wypadku nie trzeba potwierdzać sald, natomiast drugie zakłada, że warto zrobić choćby po to, by zweryfikować prawidłowość rozliczeń z kontrahentami.
Kiedy należy wysłać potwierdzenie sald?
Inwentaryzacja powinna być przeprowadzona najwcześniej trzy miesiące przed końcem roku obrotowego. Ostatecznym terminem do uzyskania potwierdzenia sald jest 15. dzień następnego roku obrotowego.
Najczęściej potwierdzenie sald przygotowuje się w formie pisemnej lub elektronicznej. Żeby jednak można było wysłać druk potwierdzenia salda elektronicznie, należy do wysyłanej wiadomości dodać potwierdzenie nadania, a także udokumentować, że odpowiednia osoba otrzymała taką wiadomość.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
System BizIn został wyposażony w funkcjonalność która umożliwia wydruk potwierdzenia sald kontrahentów.
Żeby wydrukować takie potwierdzenie, należy przejść do Menu/Słowniki => Kontrahenci i wybrać kontrahenta dla którego chcemy dokonać wydruku.
Następnie w zakładce „Informacje” wciskamy przycisk „Potwierdzenie sald”.
System zapyta czy chcemy wydrukować potwierdzenie zgodności sald z bieżącym kontrahentem i wówczas wciskamy przycisk „Tak”.
Potwierdzenie salda wygeneruje się w pliku .pdf, który możemy zapisać na dysku naszego komputera, a następnie wysłać je do kontrahenta drogą mailową lub tradycyjną pocztą po wcześniejszym wydrukowaniu.
System działa intuicyjnie i niezawodnie. Praca na nim to czysta przyjemność.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
Profesjonalny system. Szczerze polecam.
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
48 361
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.