Propozycja

Czy mogę wysyłać efaktury z własnego konta email?

W systemie Bizin można wysyłać dokumenty do naszych kontrahentów bezpośrednio z systemu. Domyślnie system korzysta z wbudowanej poczty i nie wymaga żadnej konfiguracji ze strony użytkownika. Jeśli natomiast chcemy do tego celu wykorzystać własną skrzynkę pocztową można wykonać konfigurację to umożliwiającą.

Aktywowanie własnej skrzynki pocztowej

Aby wykonać taką konfigurację należy przejść w systemie do miejsca: "Moje konto" -> "Konfiguracja". Następnie w grupie "Komunikacja" zaznaczamy "Wysyłaj dokumenty i informacje z własnej skrzynki pocztowej"

Własna poczta

Po zaznaczeniu koniecznie należy wypełnić poniższe pola zaczynające się od SMTP. W zależności od dostawcy poczty parametry te różnią się. Najlepszą drogą dowiedzenia się jak prawidłowo wypełnić formularz jest kontakt z administratorem swojej poczty.

Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych skrzynek pocztowych wraz z ich konfiguracją do współpracy z zewnętrznym systemem pocztowym.

Konfiguracja poczty Gmail

W pierwszej kolejności logujemy się na swoją pocztę Gmail. Następnie wciskamy przycisk „Zarządzaj kontem Google”

Następnie przechodzimy do zakładki Bezpieczeństwo

Włączamy weryfikację dwuetapową

Po włączeniu będzie można wejść do widoku: "Weryfikacja dwuetapowa", w którym na samym dole jest sekcja: "Hasła do aplikacji". Po kliknięciu na nią przechodzimy do widoku:

Klikamy w kolejności: "Wybierz aplikację" i wybieramy: "Poczta" a następnie: "Wybierz urządzenie" => Inna opcja i wpisujemy: "Bizin"

Po wciśnięciu przycisku: "WYGENERUJ" powinien pojawić się ekran, z którego przepisujemy hasło

Następnie logujemy się do swojego konta w systemie Bizin.pl. Wybieramy „Moje konto” -> „Konfiguracja” i w zakładce „Komunikacja” uzupełniamy informacje zgodnie z poniższym zdjęciem (w okienkach login i hasło użytkownika podajemy swój login i hasło uzyskane w poprzednik kroku.).

Poprawne wysłanie dokumentu za pomocą poczty Gmail.com bezpośrednio z systemu Bizin.pl powinno zakończyć się następującym komunikatem.

Konfiguracja poczty WP

Jeżeli pomimo poprawnej konfiguracji poczty dostajemy komunikat: Failed to authenticate on SMTP server with username moja_skrzynka_pocztowa@wp.pl using 2 possible authenticators należy sprawdzić czy nie jest wyłączony dostęp do skrzynki za pomocą programów pocztowych.

W tym celu należy wejść na stronę: https://poczta.wp.pl, wybrać zakładkę: "Opcję" a następnie w zakładce: "Ogólne" i grupie: "Programy pocztowe" włączyć opcje: "Dostęp przez IMAP"

Przydatne linki:

Opinie naszych klientów

48 358
zadowolonych
klientów

BizIn.pl